932 041 041

CONDICIONS DE MUNTANYA 21/03/2025

Entrada de primavera "canyera"!  Ens precipita gairebé cada dia, seguim el ball de la cota de neu, però dia que passa dia que s'acumula més neu a les cotes altes. A la cota 2.000 el saldo ens és positiu i continuem incrementant el gruix de neu. En cotes altes hi ha molta neu.  Molta atenció a  l'humitejament del mantell  i el risc d'allau. 

Resum dades meteo a 2.000 metres: 

 

Previsió: (metemuntanya.cat   i  @meteocattv)

 

 

Cap de setmana  inestable, amb divendres amb previsió de precipitació amb pols en suspensió i ruixats la resta del cap de setmana i la setmana entrant.  

 

Cal seguir les informacions:  www.meteomuntanya.cat

 

Mantell nivall

 

Continuem amb el canvi radical de la setmana passada, inclòs ha augmentat els gruixos sobretot en cotes altes on trobem 90 cm i raconades que superen el metre.  A la cota 2.000 ens mantenim en els 30 cm aprox i la neu arriba fins a 1.500m. Hi ha una gran diferència de qualitat de neu per sota o per damunt dels 2.300 aprox. Molt humida per sota i millors condicions per damunt. La quantitat de neu acumulada i l'humitejament del mantell han fet que el risc d'allaus pugi a nivell 4 sobre 5. És moment de ser prudents  i escollir molt bé el traçat dels itineraris; amb l'acumulació actual les allaus poden ser de mida gran. També es preveu una entrada de vent que formarà noves plaques en diferents orientacions . Tota la informació la trobareu al Butlletí de Perill d'allaus.

 

La part positiva és que podrem fer-hi raquetes i esquí de muntanya  per qualsevol  vessant.  La qualitat de la neu és humida, fent que sigui més difícil sobretot les baixades esquiant, tot i que sembla que de cares a diumenge- dilluns farà més fred i millorarà la qualitat. 

 

A la zona de Fontalba no  hi podrem accedir  amb cotxe, ens haurem de quedar a mitja pista, augmentant força el desnivell de la sortida. Un cop allà el Puigmal serà ben accessible amb esquís o raquetes, atenció al vent al ser un itinerari de carena. El camí de Fontalba recorre uns vessants molt exposats  a les allaus. No es recomana. Si volem fer el Puigmal per l'Embut-Núria és  potser la zona més recomanable ja que al ser una vall més oberta tindrem menys risc.  Evitant però la zona del coll d'Er molt propensa a formar una gran placa.

 

El torrent de Noucreus en la seva part baixa no està colgat la zona del  riu perquè no ens ha fet vent fins ara, però els laterals són ben plens de neu. Ens permetrà  accedir a tot el vessant Nord que està en unes condicions immillorables. Quan tinguem la neu més ben assentada és bon moment per aprofitar de fer aquells vessants que normalment no es poden fer com la zona de Fontnegra.

 

El Camí Vell avui divendres  presenta neu a partir de més amunt del Pont del Cremal. A causa de la facilitat de patir relliscades per la neu trepitjada i endurida  no es recomana de recórrer sinó es té experiència en muntanya hivernal. 

 

El camí dels Enginyers no es recomana en tota la temporada hivernal. Passa per pendents molt pronunciades on una eventual caiguda tindria unes conseqüències fatals. Malgrat no s'hi vegi neu passa per torrenteres molt obagues on sempre s'hi fa gel.   

 

Més informació:

 

 

 

                               

Març 21, 2025
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.